Hier werden drie freesmachines ingezet waarbij zo'n 3000 ton freesasfalt vrijkwam. Dit freesasfalt gaat per schip naar Amsterdam waar het wordt gezeefd, zodat het geschikt is om opnieuw te gebruiken bij de productie van asfalt. Nadat het asfalt was verwijderd zijn 14 detectielussen vervangen. Deze lussen tellen het aantal voertuigen en meten de snelheid die gereden wordt. Als de lussen constateren dat het drukker wordt en verkeer langzamer rijdt, tonen de matrixborden een snelheid die lager is dan de maximaal toegestane snelheid. Daarna is met drie machines 3000 ton nieuw asfalt (ZOAB) aangebracht waarin voor een deel freesasfalt is hergebruikt.
In 2024 wordt in fases het asfalt op de A27 tussen knooppunten Everdingen en Hooipolder vervangen. De komende jaren is tijdens de werkzaamheden voor de verbetering van de snelweg daardoor weinig onderhoud op dit weggedeelte aan de bestaande weg nodig. Ook op de A27 tussen Houten en Everdingen vinden (onderhouds)werkzaamheden plaats.
Zie de hinderkaart voor een overzicht van de werkzaamheden die nu bekend zijn.