Startschot campagne #betervanniet

Reclamezuil op straat met daarop de campagne
31-01-2024
1372 keer bekeken

De watertoren van Raamsdonksveer vormde op 31 januari 2024 niet alleen het decor van de schop in de grond door minister Mark Harbers, maar ook van de lancering van de campagne #betervanniet.

Informeren en stimuleren

De komende jaren gaan weggebruikers hinder ondervinden van de werkzaamheden aan de A27 Houten - Hooipolder. Met de campagne wil Rijkswaterstaat weggebruikers en omwonenden in de regio informeren over de komende hinder en hen stimuleren om te zoeken naar reisalternatieven voor reizen in de spits. Daarvoor zet Rijkswaterstaat verschillende media in: online, langs de weg, in regionale dag- en weekbladen en op de radio.

Reclamebord bij een tankstation waarop de campagne staat

Minder reizigers

De campagne moet helpen het aantal reizigers in de spits op de route de komende jaren sterk terug te brengen. Dit is hard nodig, want de hinder tijdens de werkzaamheden komt bovenop de forse vertraging die er nu al is tijdens de ochtend- en avondspits. Het streven is dat elke werkdag allebei de kanten op 1.500 automobilisten zowel in de ochtend- als avondspits hun auto laten staan.

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen