Over het project 

Op de A27 tussen het knooppunt Hooipolder en Houten staan dagelijks lange files. Daarom werkt Rijkswaterstaat de komende jaren aan de snelweg A27 tussen Houten en Hooipolder. Zo kan het verkeer in de toekomst beter doorrijden en zijn er minder files en sluipverkeer in de regio.

 

 

 

 
 

Wat gaan we doen?

Tijdens de werkzaamheden gaan we over een traject van ongeveer 47 kilometer extra rij- en spitsstroken aanleggen. Bovendien vervangen en vernieuwen we bruggen, en leggen we andere af- en opritten aan. Ook gaat knooppunt Hooipolder op de schop, zodat er een betere doorstroming is van het verkeer van de A27 naar de A59 en andersom.

→ Bekijk de hinderkaart

 

 

 

Nu hinder, straks profijt

De A27 Houten - Hooipolder is een infrastructureel megaproject, met jarenlange wegwerkzaamheden. Dat levert straks een sterk verbeterde route met betere doorrijdmogelijkheden en bereikbaarheid op. Tot die tijd is het flink doorbijten, want extra verkeershinder is niet te voorkomen. Wel kunnen we samen de hinder zoveel mogelijk beperken.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Een brug slaan

Belangrijk onderdeel van het project is het vernieuwen van 3 bruggen en het verbreden van 1 brug. De Houtensebrug krijgt een uitbreiding en voor de huidige Hagesteinsebrug, de Merwedebrug en de Keizersveerbruggen komen dubbele nieuwe bruggen. Dit doen we met respect voor de omgeving en in afstemming met regionale en lokale overheden.

 

 

 

 

 

Te gast in het landschap

De A27 is een panoramaroute. Dat betekent dat de beleving van het landschap belangrijk is. De weg zelf is te gast in dat landschap. Die houden we rustig en overzichtelijk. Het hele traject krijgt één uitstraling. We zorgen dat alles goed bij elkaar past: van geluidsschermen tot viaducten. Daardoor valt het oog van de weggebruiker eerder op het weidse en diverse rivierenlandschap. Speciale plaatsen, zoals Fort Altena, maken we extra zichtbaar.

→ Bekijk wat wij doen

 
Cookie-instellingen