De damwandplanken kwamen pal naast de rijbaan, daarom voerden we deze werkzaamheden uit tijdens een afsluiting van de A27 richting Breda. In totaal zijn 28 damwandplanken van elk 13 meter lang veilig en volgens planning ingetrild.
Volgende stap: slopen en opbouwen
Met het damwandscherm op zijn plek, kunnen we nu starten met de sloop van het dek, de wanden en de vloer van de westzijde van de onderdoorgang. Daarna volgen de funderingspalen, die we trillings- en geluidsarm de grond in boren. Op deze fundering bouwen we vervolgens de nieuwe vloer, wanden en het dak van het extra deel van de onderdoorgang.
De uitbreiding van De Kuil is onderdeel van de verbreding van de A27 waarbij RWS samen met de aannemerscombinatie De Groene Waarden het traject tussen Houten en Everdingen aanpakt. Naast de bouw van 2 nieuwe Hagesteinsebruggen worden ook meerdere viaducten en onderdoorgangen aangepast. De Kuil is de eerste in de rij. De werkzaamheden duren tot het voorjaar van 2026.