De belangrijkste werkzaamheden die we gaan uitvoeren, zijn :
- Tussen Hooipolder en Everdingen komen 3 rijstroken. Tussen Werkendam en Scheiwijk zijn dat gewone rijstroken en op de rest van het traject komen 2 rijstroken en een spitsstrook.
- Bouw nieuwe aansluiting bedrijventerrein Groote Haar.
- Vervanging bestaande Merwedebrug door 2 nieuwe bruggen.
- Vervanging bestaande Keizersveerbruggen door 2 nieuwe bruggen.
- Knooppunt Hooipolder gaat op de schop:
- Er komt een verbindingsboog tussen de A59 en de A27.
- De A27 ten noorden van Hooipolder wordt verbeterd.
- Er komt een nieuwe verbindingsweg tussen aansluiting 33 Oosterhout en Raamsdonksveer.
- Aansluiting 34 bij Raamsdonksveer komt te vervallen.
Onderdelen samen ontwerpen
Het gaat om een relatief lang tracé van 40 km, met bruggen die dringend aan vervanging toe zijn en werkzaamheden die voor een langere tijd veel hinder kunnen veroorzaken. Het bouwen van nieuwe bruggen is complex en vraagt veel voorbereiding en afstemming vooraf. Daarom maakt ALSÉÉN en zo ook De Groene Waarden eerst het ontwerp in nauwe samenwerking met Rijkswaterstaat. Daarbij worden ook de benodigde techniek en de meest optimale bouwmethode gekozen. Op deze manier werken we aan een doordacht ontwerp en een goede planning en kunnen we het verloop van het bouwproces beter voorspellen.